logo
 

НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА

РУССКИЙ ЯЗЫК

 

БИОЛОГИЯ

ГЕОГРАФИЯ

МАТЕМАТИКА

Цели урока: 

Активизация ранее изученной и введение новой лексики по теме «Времена года и погода». Отработка ответов на вопрос What is the weather like…? с использованием безличных предложений.

Предметные результаты:

умение пользоваться приобретенными лексическими навыками по теме.

Метапредметные и личностные результаты

Личностные УУД:

формирование ответственного отношения к учению;

формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками.        

Регулятивные УУД:

умение самостоятельно определять цель учебной деятельности (формулировка и принятие учебных задач урока);

умение оценивать правильность выполнения учебной задачи, собственные возможности её решения;

оценка - выделение и осознание учащимся того, что уже усвоено и что еще подлежит усвоению, осознание качества и уровня усвоения.

Познавательные УУД

осознанное и произвольное построение речевого высказывания в устной и письменной форме.

Коммуникативные УУД

планирование учебного сотрудничества с учителем и сверстниками – определение способов взаимодействия.

Учебные задачи урока:

1. Актуализировать ранее изученные и изучить новые лексические единицы.
2. Сформулировать домашнее задание в соответствии с логикой дальнейшего изучения предмета.

Тип урока:

Комбинированный урок.

Методы: 

1.         Словесный (диалог)
2.         Практический (выполнение заданий)
3.         Дедуктивный (анализ, применение знаний, обобщение)

Оборудование:

учебник Spotlight 5 класс

компьютер;

экран;

маркерная доска;

Ход урока

1. Актуализация знаний, целеполагание

Деятельность учителя

Инициирует беседу на основе звуков (дождь, пение птиц, ветер): Can you hear it? Sounds like raining.

Деятельность учащихся

Стремятся к чёткому формулированию ответов на поставленные учителем вопросы.

                                         2. Изучение нового учебного материала

Деятельность учителя

Произносит слова для повторения обучающимися по теме.

Объясняет безличные предложения с it’s

Задает вопросы What’s the weather like?(На заднем плане меняется фон.)

Деятельность учащихся

Стремятся к чёткому выполнению задач, поставленных учителем.

3. Применение знания

Деятельность учителя

Прогноз погоды. Рассказывает о погоде. Задает вопросы по тексту.

Деятельность учащихся

Выполняют задания.

4. Рефлексия

Деятельность учителя

Обсуждает с учащимися, что они научились делать (выражать, описывать, читать, писать) на уроке. Рефлексия освоенных способов деятельности.

Оценивает работу учащихся.

Деятельность учащихся

Отмечают наиболее трудные и наиболее понравившиеся эпизоды урока, высказывают оценочные суждения. Определяют степень своего продвижения к цели.

5. Домашнее задание

Выучить новую лексику по теме. 

Exercises

Тренировочные

1. Match the weather and the pictures.

Ответ


2. Make up the names of the months.

Ответы

JANUARY

MAY

DECEMBER

JUNE

AUGUST

MARCH

OCTOBER

APRIL

SEPTEMBER

FEBRUARY

NOVEMBER

JULY

3. Choose the correct variant.

summer   winter pick   rake sunny   raining  freezing   hot  July   June  perfect   awful

Children like to play snowballs in … .

We always … yellow leaves in September.

It’s very wet outside. It’s … .

It’s …in January.

There are 31 days in … .

The weather is … . Let’s go to the beach.

Ответ

Children like to play snowballs in winter.

We always rake yellow leaves in September.

It’s very wet outside. It’s raining.

It’s freezing in January.

There are 31 days in July.

The weather is perfect. Let’s go to the beach.

4. Odd one word out.

Экран 1

candy

sunny

windy

cloudy

Экран 2

April

August

July

June

Экран 3

weather

autumn

summer

spring

Экран 4

heavily

sunny

rainy

snowy

Экран 5

leaves

shine

rake

pick

5. Read what the people say about the weather and match the words with the statements.

Страница 1
Look outside! It’s awful. It’s freezing. I hate the weather like this. I don’t want to go out. I’d better stay at home.

The weather is terrible!

The weather is perfect!

It’s cold but sunny.

It’s autumn.

It’s raining heavily.

Страница2
Today is a usual September day. It’s warm and sunny. My father’s raking leaves in the garden. The sun is shining but the wind is strong and it’s cloudy.

It’s autumn.

The weather is perfect!

The weather is terrible!

It’s cold but sunny.

It’s raining heavily.

Страница 3
Great summer day! I love it! It’s so hot. I’m going to the beach. All my friends are already swimming in the sea.

The weather is perfect!

The weather is terrible!

It’s cold but sunny.

It’s autumn.

It’s raining heavily.

Страница 4
It’s the first of May. The weather is very wet. It’s not cold but it’s raining a lot. Don’t forget to take your umbrella with you.

It’s raining heavily.

The weather is perfect!

The weather is terrible!

It’s cold but sunny.

It’s autumn.

6. Read the texts and choose answers to the questions.

It's hot and sunny.       
I can’t sleep because of the daylight.
It's very warm.
He’s making a sandcastle.

Страница 1
Dear Diary,
It’s very beautiful here in Lapland! It’s the end of June and the weather is very warm. From the end of May until the end of July the sun never goes down here! I’m having a great time. There’s only one problem; I can’t sleep because it’s always day.

What’s the weather like in Lapland in June? ____________

What’s the problem? ___________

Страница 2
Dear Diary,
It’s December and the weather is just great! It’s hot and sunny. Everything is nice here in Australia. I go swimming most days. My brother is making a sandcastle at the moment! He’s having fun. It’s really nice.

What’s the weather like in Australia in December? _____________

What’s my brother doing now? _____________

Ответ

It’s very warm.

I can’t sleep because of the daylight.

It’s hot and sunny.

He’s making a sandcastle.

7. Make up sentences.

Ответ

It \\ always \\ rains \\ in \\ autumn \\ .

What \\ is \\ the \\ weather \\ like \\ in \\ Russia \\ ?

I \\ think \\ that \\ the \\ weather \\ is \\ perfect \\ .

The \\ sun \\ is \\ shining \\ outside \\ .

Is \\ it \\ raining \\ heavily \\ ?

КИМы

КИМ 1. Complete the sentences with the verbs in brackets. Use the Present Simple or Present Continuous forms.

In December it always … in Scotland. (snow)

Don’t go out! It … heavily. (rain)

I like when the sun … and it’s warm. (shine)

I usually … flowers in May. (pick)

It’s hot now and the children … in the pool. (swim)

At the moment I … volleyball at the beach. (play)

 Ответ

snows

is raining

shines

pick

are swimming

am playing

КИМ 2. Translate from Russian into English.

В январе в Австралии жарко и солнечно.

Мой брат строит замок из песка сейчас.

Я люблю теплую погоду в сентябре.

Сейчас на улице идёт сильный дождь.

Мы сейчас собираем листву во дворе.

 Ответ

It’s hot and sunny in Australia in January.

My brother is making a sandcastle now

I like warm weather in September.

It’s raining heavily outside now.

We’re raking leaves in the yard now.

КИМ 3. Put the months in the right columns and in the right order.

March       November      August     September       January       October       
July       February       April       May        December       June

Winter

Spring

Summer

Autumn

January 
February
December

March
April 
May

June 
July 
August

September 
October 
November

Поиск

 

ФИЗИКА

 

Блок "Поделиться"

 
 
Яндекс.Метрика Top.Mail.Ru

Copyright © 2021 High School Rights Reserved.